Trygg & säker betalning med Visa, Mastercard, Klarna eller Swish / Hjälpsam kundtjänst: [email protected]

Om oss & vanliga frågor

Vår vision är att vara en heminredningsleverantör som tillverkar och förmedlar högkvalitativa produkter och tjänster som människor mår bra och har stor användning utav, som är hållbara för miljön och till rimliga priser. Vårt mål är en inspirerande köpupplevelse och vi strävar alltid efter en hjälpsam kundservice vid behov av t.ex. returer. Vi brinner för bra, vacker & hållbar inredning och underhållet utav den.
Med 20 års erfarenhet av inrednings- och badrumsbranschen samlar vi ständigt utvald inredning samt hjälpmedlen du behöver för att bevara den och ditt hem - snyggt, hållbart och långsiktigt. Välkommen!

- Bygginredning.se

Leveranstider och transportpriser

Vissa av våra produkter tillverkar vi själva och andra utvalda artiklar förmedlar vi via leverantörer. Leveranstid kan därför skilja sig mellan olika produkter, även på samma order. Om en och samma order avser produkter från olika leverantörer sker sannolikt flera enskilda leveranser, men aldrig flera fraktkostnader. Olika produktkategorier har olika fraktkostnader:

Mönsterpassad Träpanel - Normal leveranstid 2-3 veckor, Frakt skrymmande 599-999:-.

Posters & Prints, Tavlor- Normal leveranstid 5-7 dagar, Frakt 49-249:-.

Kakel, Klinker & Mosaik - Normal leveranstid 5-7 dagar (lagervaror) / 3-6 veckor (beställningsvaror), Frakt skrymmande 999-1249:-.

250g påsar med fog- eller reparationsbruk - Normal leveranstid 5-7 dagar, Fraktfritt.

Kompletta Möbelpaket - Normal leveranstid 5-7 dagar (lagervaror) / 3-6 veckor (beställningsvaror), Fraktfritt.

Kompletta Tätskiktspaket - Normal leveranstid 5-7 dagar, Fraktfritt.

Badkar - Normal leveranstid 5-7 dagar (lagervaror) / 3-6 veckor (beställningsvaror), Fraktfritt.

Badrumskommoder, Tvättställ & Handfat, Spegelskåp, Speglar, Högskåp & Förvaring, Tvättställs- & Duschblandare, Duschväggar/Dörrar - Normal leveranstid 5-7 dagar (lagervaror) / 3-6 veckor (beställningsvaror), Frakt 349:-.

Handtag & Krokar, Badrumstillbehör - Normal leveranstid 5-7 dagar (lagervaror) / 3-6 veckor (beställningsvaror), Frakt 49-249:-.

Säckar/hinkar 15-25kg - Normal leveranstid 5-7 dagar, Frakt 499-999:-.

Säckar/hinkar 4-5kg - Normal leveranstid 5-7 dagar, Frakt 49-249:-.

Silikon- & Limtuber, Kemprodukter, Tätskiktsartiklar (exkl. membran 15kg) - Normal leveranstid 5-7 dagar, Frakt 49-249:-.

Gustavsberg reservdelar - Beror på artikel och lämnas på begäran.

Kontakta oss gärna för offert/fraktfritt (vid större order).
Observera att beställningar som har lagts under helgen skickas tidigast på måndagen veckan efter.


Kan jag lägga till/ta bort produkter från min beställning eller på något annat vis ändra den?

Ja, så länge som ordern inte redan har packats och skickats. I så fall behöver du vänta tills du fått hem leveransen och då starta en retur (observera att alla artiklar ej går att returnera såsom t.ex. beställningsvaror eller varor tillverkade enligt dina önskemål). Skicka ett mail till [email protected] med dina önskemål så hjälper vi till.


Var är min beställning?

De flesta försändelser är spårbara och du får en spårningslänk på mail eller sms. Om du inte har fått någon spårningslänk så skicka ett mail till [email protected] så lokaliserar vi din beställning.


Kan jag beställa utanför Sverige?

Vi erbjuder våra produkter och tjänster till kunder som befinner sig på adresser i Sverige.


Hur kan jag avboka min order?

Det går att avboka ordern så länge den inte redan har packats och skickats eller tillverkning/modifikation påbörjats (hos oss eller hos leverantör till oss). Då tillverkning inte påbörjas omedelbart vid orderläggning har du alltid en kort tid på dig att ångra dig. Skicka då ett mail till [email protected] så fort du ångrat dig så hjälper vi till.


Hur kan jag betala i webbutiken?

Du kan betala säkert i webbutiken med Visa- & Mastercard kort, Klarna eller Swish. Betalningarna handläggs av antingen Klarna eller Nets.


När och hur skickas min faktura?

Väljer du att betala med Klarnas 30 dagars faktura så kommer din faktura att komma i samband med att vi levererar varan. Du hittar den i Klarnas app eller hos deras Mina sidor.


Hur länge gäller öppet köp?

Öppet köp/ångerrätt erbjuds i 14 dagar efter att du mottagit varan. Dag ett i ångerfristen är dagen efter du tagit emot varan. Detta gäller ej varor som vi antingen beställer hem (utomlands), producerar, tillverkar eller ändrar/modifierar på enligt dina önskemål såsom våra Mönsterpassade Träpaneler vi betsar/färgar om enligt dina önskemål. De kakel- och klinkerplattor vi beställer från fabriker utomlands, med flera veckors leveranstid, räknas som beställningsvaror vi ej lagerför utan beställer hem enligt dina önskemål och dessa har ej öppet köp/ångerrätt. Vid ångrat köp vid beställning av dessa produkter (produkter utan ångerrätt) är det därför viktigt att höra av dig så fort du kan, innan den av dig beställda ändringen/modifikationen/tillverkningen/utomlandstransporten av produkten har påbörjats. Alla våra varor går såklart givetvis att reklamera om det är något fel/skada på dem.


Hur gör jag en retur?

Vissa försändelser kommer med en returfraktsedel. Packa ihop varan varsamt igen i samma emballage som den kom i och fäst fraktsedeln på paketet så att den gamla fraktsedeln ej syns. Lämna sedan av paketet hos ett ombud (paket) eller boka en upphämtning med sändningsnumret som står på sedeln (pall). Om försändelsen saknar returfraktsedel så skicka ett mail till [email protected] med ditt ordernummer och vad du vill returnera så skickar vi ut en retursedel. Vid en retur, d.v.s. om du ångrar ett köp under ångerfristen 14 dagar och vill skicka tillbaka varan till oss, är det du som konsument som står för fraktkostnaden och summan kommer dras av på återbetalningen. Vi kommer även undersöka varan efter skador och bedöma om eventuella värdeminskningsavdrag är aktuella p.g.a. hantering av varan av dig som kund som är onödig för din undersökning utav varan. Återbetalningen sker sedan inom 14 dagar.


Hur blir det med fakturan/återbetalning om jag ska returnera enbart delar av ordern, men inte hela?

Din Klarnafaktura uppdateras efter att vi mottagit varan. Om du betalat med kort eller Swish sker delåterbetalning inom 14 dagar. Du som konsument står för kostnaden för returfrakt och vi kommer även undersöka varan efter skador och bedöma om eventuella värdeminskningsavdrag är aktuella p.g.a. hantering av varan av dig som kund som är onödig för din undersökning utav varan.


Hur gör jag ett byte?

Önskar du byta en vara som du har returrätt på så lägg en ny beställning på den önskade varan sen påbörja en retur (se ovan) på varan du ångrar köpet på.


Hur går jag tillväga för att reklamera en felaktig/trasig produkt?

Skicka ett mail med en beskrivning av ditt ärende och bilder på felet/skadan på produkten till [email protected].


Hur kommer processen för en reklamation att gå till?

Vi går igenom ditt ärende för att fastslå vad som hänt produkten. Vid en reklamation är det alltid vi som står för kostnaden för returfrakten och hela din order makuleras och du återbetalas hela beloppet.